En annorlunda fredag

Publicerad 2013-08-17 21:46:48 i Vardagligt,

Varnar känsliga läsare.
 
Tyckte igår på morgonen att jag reagerade extra kraftigt på olika dofter. Kl 10 skulle jag läsa en lapp min chef skrivit men det var väldigt suddigt och jag såg ljusfläckar sen blev jag förvirrad och kunde inte alls koncentrera mig. Vilade en stund men det blev värre, vänster arm och ansiktet domnade. Så jag fick ringa pappa som körde mig hem. Jag vågade inte köra själv. Sov en stund men vaknade sen med huvudvärk och även vänster fot också. Och när jag ringde mamma studerade jag för tungan domnat, läskigt. Mamma kom förbi med migränmedicin men de på apoteket ville att. ag ringde sjukvårdsupplysningen så det gjorde jag, och de blev nervösa att det var en stroke så jag fick ringa ambulans. 
Väl på sjukhuset blev huvudvärken värre, jag somnade i omgångar och i mellanåt domnade vänster hand och munnen igen. EKG var okej så även övriga värden och blodprover. Kräkte två gånger när jag satte mig upp, fy usch. Läkaren tyckte att jag kunde åka hem då han inte hade några andra misstankar än migrän. Sov hos mina föräldrar ifall det skulle bli värre igen. 
 
 

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2013-08-18 11:02:48

Du måste vara rädd om dig <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela