Tranarpsbron

Publicerad 2013-01-16 21:45:58 i Vardagligt,

Vilken dålig uppdatering. Igår var det fullt upp från morgon till kväll så då blev bloggen lidandes. Det blev ett pass på gymmet med Lina. Trampemaskin (eller vad heter den???) ;) jogging på band och hopprep stod på schemat. Gick rätt bra faktiskt. Det har kommit mer snö nu igen här nere i Skåne men så småningom ska jag väl kunna börja ge mig ut på joggingrundor igen.
 
 
 
 
Vid halv ett tiden igår nåddes jag av nyheten att det blivit en stor trafikolycka på Tranarpsbron på E4:an som går ca 2 km från mina föräldrars gård. Olyckan hände vid 11-tiden och ca kvart i elva körde jag under bron men märkte iallafall inte av något då. Men hjälp vilken dimma det var. Jag såg i mellanåt nog bara 5-10 meter framför bilen. De sa på nyheterna innan att det snöade vid tillfället då olyckan inträffade men det kan jag bekräfta att det inte gjorde. Det snöade ungefär till nio sen kom solen fram och det blev kallare, ca -8 grader.
 
Olyckan krävde ett dödsoffer. En litauisk man som försökte varna andra bilister att han stod tvärs över vägen med sin lastbil men i den dimman och halkan var det omöjligt att få stopp på bilarna.
 
Jag blir verkligen illa berörd av sådana här saker. Och när det händer så nära och när så många blir drabbade. Stor eloge till räddningspersonalen som måste gjort ett fantastikt jobb på en sådan olycksplats. En sådan situation är man nog bara med om en gång i livet. Och ingen kan nog inte riktigt förbereda sig för en sådan här tragedi.
 
Bilderna är tagna strax efter 14 idag. De höll då fortfarande på att bärga och började att sanera vägarna. Vid 21 när jag var ute och fodrade hästarna såg jag att de blinkade på bron och de håller på för fullt att sanera vägen för att kunna släppa på frafik imorgon, iallafall i ena riktningen.
 
Idag blev det ingen träning för efter jobbet skulle jag till frissan. Klippa och slinga mitt slitna polska (gula) hår. Sååå mycket bättre det blev. Bild kommer.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela