Mål med min träning

Publicerad 2013-03-29 21:30:39 i Träning och hälsa,

Tidigare har jag inte tänkt så mycket på att träna styrka och min tanke har också varit att det går inte att förändra min kropp. Den är som den är. Jag är ganska lång och har alltid känt mig som en lite "klumpiga" tjejen, fast jag är inte säker på att andra uppfattat mig så.
 
När jag gick på högstadiet vet jag att jag vägde nästan 10 kg mer än idag men jag kan inte riktigt komma ihåg att jag var större än då, förrutom att jag sett det på bilder och vissa kläder. På gymnasiet ändrades min "attityd" då vi hade en tillvalskurs med hälsa och friskvård. Då skulle vi skriva ner våra fysiska aktiviteter och vad vi åt var dag och hur vi la upp träningen för våra hästar (jag gick hästhållning på gymnasiet). Det gjorde stor nytta och jag gick ner en del i vikt.
 
I början av detta året är första gången som jag tagit styrketräning på allvar och SKA förändra min kropp en gång för alla. Det läget jag fastnat i under nästan 10 år är INTE så som jag vill se ut. Och redan efter 3 månaders styrketräning känner jag skillnad på min kropp även om jag har en lång väg kvar dit jag vill.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela